На уроках української мови за допомогою тренажеру
«Частини мови», закріплюю різноманітні вміння й навички.
Мандруючи королівствами частин мови граємо ігри «Хто швидше», «Ой, хтось зайвий».. Такі ігри як «Хто? Що?», «Зміни слово», «Відгадай» допомагають активізувати опорні знання про вивчену частину мови.
Яка цеглинка?
Діти вчаться: швидко мислити, співпрацювати, застосовувати раніше вивчене.
Основні завдання:
- Педагог пропонує кожній дитині взяти по 6 цеглинок різних кольорів. На екрані з’являються цеглинки з словами різних частин мови. Діти повинні показати цеглинку відповідного кольору.
Наприклад:
1. Жовта цеглинка – іменник.
2. Червона цеглинка – прикметник.
3. Синя цеглинка – дієслово.
Гра «Хто швидше?»
- А якими можуть бути прикметники? Наступне наше дослідження пов’язане саме з цим питанням.
1 група - доберіть синоніми до слів:
Багатий - …(заможний, грошовитий)
Важкий - … (масивний, тяжкий)
Красивий - … (вродливий, гарний)
Сумний - … (журливий, смутний)
– доберіть антоніми до слів: Багатий - …(бідний)
Важкий - … (легкий)
Красивий - … (потворний)
Сумний - … (веселий)
2 група – утворіть прикметники на – ський, - цький, - зький. Поясніть як вони пишуться.
Кавказ – (кавказький)
Запоріжжя – (запорізький)
Одеса – (одеський)
Вінниця – (вінницький)
Прага – (празький)
Рим - (римський)
3 група – до прикметників, ужитих у переносному значенні, доберіть прикметники з прямим значенням.
Гарячий привіт –
Світла думка –
Залізна воля –
Кам’яне серце –
Поясніть значення словосполучень.
Джерело: https://docs.google.com/presentation/d/1O6mnYntthbpozAwW26_z8iV81Jc1Kqi1/edit?usp=drivesdk&ouid=108220765353710286480&rt |